Pages

Tuesday, August 21, 2018

اتبسطوا بالحاجات الصغيرة :)

من شهرين تلاتة كنت بفطر في Ovio ، دخل واحد كانت خطيبته مستنيه، سلم عليها و باس ايدها، الحقيقة شكله كان cute اوي، و اللي لفت نظري وقتها ان في ناس اتريقت عليه و ايه التلزيق ده و كلام سخيف كتير.
النهاردة في السينما، اتفرجنا علي فيلم musical لطيف و مبهج جداً، كان في راجل كبير حوالي ٥٥-٦٠ سنه معاه مراته، من الواضح انها مشافتش الفيلم القديم ف عمال بيشرحلها الفيلم و الاحداث، و منسجم جداً بيغني مع الفيلم و مندمج مع الحوار شكله كان مبهج جداً و شرحه لمراته كان لطيف كده.
في نفس الوقت طلعنا من السينما قبلنا صديق كان بيلعب video games مع خطيبته في magic planet و معاه ناس صحابه عادي يعني.
اظن الولد اللي كان في Ovio و الصديق اللي بيلعب video games لما يكبروا هيبقوا هما الراجل اللطيف اللي في السينما اللي واخد مراته فيلم musical n بيشرحولها بكل اللطافة اللي في الدنيا و مش فارقله ايه هيفوته من الفيلم.
الخلاصة يعني، عبروه عن مشاعركم، حبوا بعض، اتبسطوا بالحاجات الصغيرة، اعملوا مع بعض حاجات تافهه كتير، شاركوا بعض الاهتمامات، اعملوا اي حاجة و كل حاجة بمشاعر genuine فيها اهتمام و ود و لطافة كتير عشان ده اللي باقي، و اللي يتكلم يتكلم، الواثق من نفسه و مبسوط معاها و متكيف مع دماغه مش هيفرقلوا حد .. كفاية ناس بتخاف من ناس تانية بتخاف من ناس تالتة عشان ولا حاجة.

No comments:

Post a Comment